A korábbi és az új törzsvásárlói feltételrendszert összevetve, a változás jelentős. A vásárlásokkal elérhető kedvezmény mértéke akár 10 százalékra emelkedhet, a korábbi 150 ezer forint helyett már 50 ezer forint után jár a visszatérítés, és nem utólagosan vásárlási utalványként, hanem azonnal, a fizetendő összeget csökkentve. Az elköltött forintok egyenleget növelnek, ezzel pedig nő az azonnali, azaz a kasszánál fizetéskor adott kedvezmény százalékos értéke is. Továbbra sem jár kedvezmény az akciós termékek után, de az elmúlt 365 napot összesítő költésekbe ezek is beleszámítanak, ami viszont újdonság a programban. Korábban 20 százalékos kedvezmény vonatkozott a házhozszállításra, most az adott áruházban elérhető összes szolgáltatás ennyivel olcsóbb lesz a törzsvásárlóknak.
Az utóbbi évek tendenciája, hogy a barkácsáruházakba a vásárlók sokkal tudatosabban, előzetesen tájékozódva térnek be, ezért a Praktiker a törzsvásárlóit egyedi ajánlatokkal és rendszeres akciókkal kívánja továbbra is megszólítani.
A Praktiker német mintára indította törzsvásárlói programját 2004 októberében. A vevők lassan mozdultak. Az első tört év mintegy ezres kártyatulajdonosi köre napjainkra mára több százezresre nőtt. A személyes adatokat a Praktiker auditáltan kezeli a kezdetek óta. A barkácsláncnál a törzsvásárlók számának további növelése mellett az áruházak és a vásárlók közötti minőségi kapcsolat kiépítésére helyezik a hangsúlyt a jövőben.
A Praktiker új törzsvásárlói programjának reklámarca Tóth Roland színművész lett, akit a Jóban Rosszban sorozatból ismerhet a vásárlóközönség. A Praktiker intenzív reklámkommunikációval támogatja a törzsvásárlói rendszerét, amelyben az áruházi megjelenések mellett televíziós kampány, számos online és közterületi hirdetés is szerepel.