Banner

Építőanyag csak biztos forrásból

Az építkezés költséges mulatság, és hamar rizikós tereppé válik, ha valaki nem a megfelelő építőanyag-kereskedésnél vásárol. Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő mesél, mi mindenre ügyeljünk, ha online rendelünk, ha ellenállhatatlan hirdetésekbe botlunk – és persze akkor, ha elégedetlenek vagyunk a vásárlással.

építkezés

Aki most vág bele egy építkezésbe, átalakításba, és még a beruházás előtt áll, tegye meg, hogy az őt megillető fogyasztóvédelmi jogokkal tisztába kerül. Ezt bárki könnyen megteheti például az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi tudástárán keresztül, ahol olyan alapfogalmakat érthet meg, mint az akciós ár, a CE-jelölés vagy épp az elállás joga.

„Pláne építőanyagok esetén nagyon fontos, hogy a vásárló tisztában legyen többek között az elállás jogával – hívja fel a figyelmet Siklósi Máté. - Ha valaki vesz például x négyzetméter parkettát, de nem tetszik mondjuk a színe, akkor azt visszaküldheti. A visszaszállítás és annak költsége a vevőt terheli. Az elállási jog csak a magánszemélyt illeti meg, amennyiben vállalkozón keresztül vásárolunk, és ő számlát kapott a vásárlásról, úgy ez a jog nem él. Weben keresztül vásárolt termékek esetén is fennáll ez a jog.”

Ha nem biztos a dolgában, kérje szakértő véleményét!

Kiemelkedően fontos, hogy az olyan építőipari termékek esetén, ahol hatalmas a túlkínálat, a fogyasztók a jogszabályok által előírt, megfelelő információk segítségével tudják kiválasztani a megfelelő terméket – legyen szó kopásállóságról, esztétikai megjelenésről.

Mivel egy építkezés anyagilag számottevő beruházás, a vásárlás során a megfelelő szakértői tudás elengedhetetlen. „A laikus vásárló nem mindig rendelkezhet azzal a tudással, ami egy építőanyag kiválasztásához szükséges – legyen szó mondjuk burkolólapról, a megfelelő burkolatragasztóról, vagy épp a fuga mennyiségéről. Nagyon sok kellemetlenség származhat például abból, ha nem tudja, hogy adott termékből mennyit kell rendelnie – magyarázza Siklósi Máté. - Itt nem is a „túlrendelés” a problémás, a cégek ugyanis gyakran tizennégy napon túl is biztosítják az elállás jogát, sokkal inkább a kevesebb mennyiségű alapanyag-rendelés szokott kellemetlen helyzeteket teremteni, megesik, hogy a készlet kifogy.”

Fontos, hogy ilyen kérdésekben kikérjük egy szakértő véleményét, vagy olyan áruházakban vásároljunk, ahol rendelkezésre állnak olyan eladók, akik kellő szaktudással rendelkeznek. Természetesen speciális szaktudást igénylő kérdésekben ne az eladótól várjuk a választ, például radiátor-vásárlás esetén keressünk egy fűtésszerelőt, aki precíz számolások mentén határozza meg, hogy pontosan mekkora fűtőtestre lesz szükségünk.

Ha webshopban vásárol

„Aki webshopban vásárol, nézze meg, ellenőrizze, hogy az áruház mióta működik. Ha egy bolt alig pár hete, hónapja nyitott meg, ott nem árt a bizalmatlanság. Ilyen esetben érdemes ellenőrizni a céget, ami a webshopot működteti. Online vásárlás esetén az értékelő oldalak is hasznosak. Árkereső vagy egyéb minősítő oldalakon világosan láthatjuk a visszajelzéseket, az értékelést. Tíz százalék fölötti negatív értékelés esetén fogjunk gyanút! Fontos, hogy ne tíz ember értékelésére adjunk, hanem több ezer, akár tízezer véleményre.”

Kövesse a Praktikert a Facebookon!

Banner

Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel hírlevelünkre

és máris a tied egy 10%-os kupon!