A hólánc növeli a téli autózás biztonságát. Segítünk a megfelelő méret kiválasztásában és a helyes használatban.
Az évszaknak megfelelő gumihasználat a felelős autóvezetés alapja, éppen ezért a téli évszakokban nemcsak a téli gumi, de sok országban a hólánc is kötelező alapkellék, amivel nemcsak a balesetet kerülhetjük el, de a bírságot is. Bár nem nehéz kikövetkeztetni, hogy mely országokban előírás a hólánc, utazás előtt nem árt tájékozódni arról, hogy hova ne induljunk el hólánc nélkül. Többek között ezen országok hegyvidéki területein lehet kötelező a hólánc használata: Ausztria, Németország, Svájc, Franciaország, Olaszország, Svédország, Norvégia, Észtország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovénia.
Aki klasszikus hóláncot vásárol, többféle fajtával találkozhat a kínálatban. Az egyes típusok között nemcsak a minőség jelenthet különbséget, de a gumik kímélése, a tapadás és a menetzaj is. A klasszikus hólánc fémkapcsokból áll, annak mintázata lehet trapéz vagy épp rombusz. A felhelyezés tekintetében választhatunk automata és kézi feszítős változat között. (Utóbbi típus felhelyezésekor komolyabb fizikai erőt kell kifejteni). A hólánc kiválasztásának egyik legfontosabb paramétere az abroncs mérete, amit a hólánc csomagolásáról könnyűszerrel leolvashatunk.
Aki még soha nem használt hóláncot, indulás előtt mindenképp próbálja meg néhányszor felhelyezni azt. Fontos tudni, hogy a hóláncot mindig a hajtott kerékre kell felszerelnünk (tehát négykerék-hajtású autó esetén az összes kerékre).
Első lépésként fektessük a hóláncot a meghajtott kerék elé! A kerék mögött vezessük össze a hóláncot és akasszuk össze a drótkábel végeit! Vezessük át a kerék külső peremére a láncot, oszlassuk el az abroncs felületén, majd a feszítő segítségével kapcsoljuk össze a lánc két végét és kész is vagyunk!